Γιατ’ ειν’ ο χρόνος πιο πολύς που πρέπει
στους κάτω πάρα στους εδώ ν’ αρέσω,
αφού με κείνους θα ‘μαι αιώνια· εσύ
μπορείς, αν θέλης, να περιφρονής
τα τίμια των θεών.
Σοφοκλή “Αντιγόνη”
Εμβόλια και εμβρυικά κύτταρα.Η θέση της Εκκλησίας για το έμβρυο ως ανθρώπινο πρόσωπο.
(Εμβόλια και εμβρυικά κύτταρα) Μια από τις βασικές διδασκαλίες της Εκκλησίας από την ίδρυσή της αλλά και κατά την πλέον των 20 αιώνων ιστορία της είναι ότι το έμβρυο αποτελεί ανθρώπινο πρόσωπο εξ’ άκρας συλλήψεως, από τη στιγμή δηλαδή που το σπερματοζωάριο ενώνεται με το ωάριο και αποτελεί το πρώτο ανθρώπινο κύτταρο, το ζυγωτό. Από τη στιγμή αυτή, ο νέος οργανισμός διαθέτει αιώνια ψυχή και είναι σεβαστός και ιερός όπως ο κάθε άνθρωπος.
Εξ άλλου αυτό πρεσβεύει και η Δ’ Οικουμενική Σύνοδος για το ιερό πρόσωπο του Κυρίου που ως τέλειος άνθρωπος πέρασε από τη διαδικασία της ανθρώπινης εξέλιξης. Η επιστήμη ανάλογα με τις σκοπιμότητες, τις γνώσεις και τους φορείς της πολλές φορές αντιμετώπισε το ανθρώπινο έμβρυο ως ένα άθροισμα κυττάρων που ανάλογα με τη βούληση της μπορεί να καταστραφεί, να υποστηριχθεί, να αναπαραχθεί, να χρησιμοποιηθεί και να αξιοποιηθεί ανάλογα. Πολύ χειρότερα το αντιμετώπισε, και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, η πολιτική εξουσία υποβιβάζοντάς το σε ένα ενοχλητικό αντικείμενο.
Εμβόλια και εμβρυικά κύτταρα. Όταν το έμβρυο αντιμετωπίζεται ως ένα δυσάρεστο γεγονός.
Παρά τις σύγχρονες γνώσεις που θα έπρεπε να ενισχύσουν το θαυμασμό προς τους μηχανισμούς που συνοδεύουν την ανάπτυξη του ανθρώπινου εμβρύου η σύγχρονη τάση ακολουθώντας τον απόλυτο εγωκεντρισμό του ανθρώπου που ισοπεδώνει τον άλλο αν αυτός μπαίνει εμπόδιο στα σχέδιά του, ενισχύει την αντιμετώπιση του εμβρύου ως ένα δυσάρεστο γεγονός. Η επίσημη αντίληψη του κράτους είναι ότι η γυναίκα έχει την πλήρη ευθύνη του σώματός της και άρα αν ένα έμβρυο είναι μια ενοχλητική απόφυση μπορούμε να το κόβουμε και να το πετάμε στα σκουπίδια.
Όμως το έμβρυο δεν είναι μια πυορροούσα σκωληκοειδής απόφυση αλλά ένας ανεξάρτητος μικρός οργανισμός που δικαιούται να ζήσει και να δει το φως. Έχει δικό του κυκλοφορικό σύστημα που λειτουργεί με 120 σφυγμούς, την ώρα που η μητέρα του έχει μόνο 60, κλωτσάει όταν εκείνη κοιμάται, κινείται για να αποφύγει ένα πιθανό κίνδυνο. Αντιγράφουμε από την επίσημη θέση της επιτροπής Βιοηθικής της Εκκλησίας της Ελλάδος :
Η θέση της επιτροπής Βιοηθικής της Εκκλησίας της Ελλάδος για το έμβρυο.
«Το έμβρυο έχει και αρχή και προοπτική ανθρώπινη. Τα κύτταρά του, το γεννητικό υλικό του, η μορφολογία και η φυσιολογία του είναι όλα ανθρώπινα. Και η δυνατότητά του να αναπτυχθεί σε τέλειο άνθρωπο, και σε τίποτε άλλο, επισφραγίζει την ανθρώπινή του οντότητα. Ένα γονιμοποιημένο ωάριο δεν μπορεί πλέον να ξαναγονιμοποιηθεί με άλλο σπερματοζωάριο. Τα χαρακτηριστικά μιας καινούργιας ανθρώπινης ζωής έχουν προσδιοριστεί αμετάκλητα, η γονιμοποίηση είναι οριστική και μη αναστρέψιμη. Το σπερματοζωάριο είναι του πατέρα, ενώ το ωάριο της μητέρας.
Αντίθετα το έμβρυο αμέσως μετά τη στιγμή της γονιμοποιήσεώς του αποκτά τη δική του ταυτότητα, είναι μεν των γονέων ως προς την ευθύνη και υποχρέωση της προστασίας του -αφού αυτοί το θέλησαν και το δημιούργησαν- είναι όμως ανεξάρτητο ως προς το δικαίωμα ολοκλήρωσης της ανάπτυξης του, προκειμένου να εκφράσει τη δική του βούληση.
Το ζυγωτό (το πρώτο κύτταρο που προκύπτει από τη γονιμοποίηση ωαρίου με σπερματοζωάριο), το έμβρυο των πρώτων ημερών, το εμφυτευμένο (στη μήτρα) έμβρυο, το σχηματοποιημένο ή αυτό των εννέα μηνών, το νεογέννητο βρέφος, το μικρό παιδί, ο έφηβος, ο ενήλικος, ο ηλικιωμένος, ο άνθρωπος σε όλα τα στάδια της ανάπτυξής του έχει την αυτή τέλεια ανθρώπινη ταυτότητα. Από άκρας συλλήψεως το έμβρυο δεν είναι απλά γονιμοποιημένο ωάριο, είναι τέλειος άνθρωπος κατά την ταυτότητα και διαρκώς τελειούμενος κατά την φαινοτυπική έκφραση και οργάνωση».
Κατά την Ορθόδοξη Εκκλησία: “Κάθε άνθρωπος που συλλαμβάνεται έχει μεν αρχή αλλά δεν έχει τέλος.”
Και παρακάτω για να μη μένει αμφιβολία διαβάζουμε:
«Κάθε άνθρωπος έχει αθάνατη, αιώνια ψυχή, στενά συνδεδεμένη με το σώμα του. Η ψυχοσωματική συμφυΐα προσωρινά διακόπτεται με το βιολογικό θάνατο και αποκαθίσταται με την ανάσταση των σωμάτων στη βασιλεία του Θεού. Η βιολογική αρχή του ανθρώπου σημαδεύει και τη γέννησή του ως ψυχοσωματικής οντότητος με σύμφυτη τη δυνατότητα του «τέκνον Θεού γενέσθαι (Ιω. α΄ 12).
Η γονιμοποίηση, μαζί με τη βιολογική ζωή και οντότητα, προσδίδει στον άνθρωπο την ύπαρξη, το είναι, την ψυχή. Η ψυχή δεν εγκαθίσταται στο σώμα, αλλά είναι σύμφυτη με αυτό. Μαζί με το σώμα γεννιέται και η ψυχή. Κάθε άνθρωπος που συλλαμβάνεται έχει μεν αρχή αλλά δεν έχει τέλος. Η αρχή, η σύλληψη του κάθε ανθρώπου, αποτελεί για την Ορθόδοξη Εκκλησία ένα γεγονός μοναδικής σπουδαιότητος. Ο θείος προορισμός και η προοπτική της αιωνίου βασιλείας προσδίδουν στη στιγμή της συλλήψεως μια μοναδικότητα που υπερβαίνει τα όρια της βιολογικής ταυτότητος και του εφήμερου βίου»
Εμβόλια και εμβρυικά κύτταρα.Στο πλαίσιο των πειραμάτων για τα νέα εμβόλια χρησιμοποιήθηκαν ανθρώπινα έμβρυα από εκτρώσεις.
Η βίαιη διακοπή της ανθρώπινης εμβρυικής ύπαρξης λέγεται έκτρωση. Και η έκτρωση για οποιοδήποτε λόγο και αν γίνεται αποτελεί μια πράξη ελεγχόμενη ηθικά. Το απροστάτευτο έμβρυο είχε μια μόνο ελπίδα και ένα υπερασπιστή στον άπονο σύγχρονο κόσμο. Το λόγο του Χριστού και της Εκκλησίας Του. Δυστυχώς αυτό σταμάτησε πριν από λίγους μήνες. Ο λόγος του Χριστού έμεινε μόνος γιατί η Εκκλησία έπρεπε να διαπραγματευτεί με το Κράτος υπό την παντοδύναμη παρουσία της Επιστήμης. Το πρόβλημα; Ότι -όπως είναι πολύ εύκολο να βρει κανείς- αποκαλύφθηκε ότι στο πλαίσιο των πειραμάτων για τα νέα εμβόλια χρησιμοποιήθηκαν ανθρώπινα έμβρυα από εκτρώσεις. Το γεγονός κατήγγειλε Έλληνας Μητροπολίτης ο οποίος απειλήθηκε από τον εισαγγελέα και είχαμε γράψει τότε αναλυτικό άρθρο που σας παρακαλούμε να διαβάσετε.
Κείμενο της Ιεράς Συνόδου: Τελικά, στά ἐμβόλια χρησιμοποιοῦνται ἐμβρυικά κύτταρα;»
Σήμερα διαβάζουμε στο επίσημο κείμενο της Ιεράς Συνόδου Προς το Λαό στο ερώτημα 4:
«Τό βασικό ἐπιχείρημα ὁρισμένων εἶναι ότι τό ἐμβόλιο περιέχει ἐμβρυικά κύτταρα και όταν δέχεσαι τό ἐμβόλιο, εἶναι σάν νά σκοτώνεις τό ἔμβρυο γιά νά ζήσεις ἐσύ. Θά πρέπει νά διευκρινισθεῖ ἀπό ἐπιστήμονες όσον ἀφορᾶ στά στοιχεῖα πού περιέχονται στό ἐμβόλιο. Πολλοί ἀπό τούς Χριστιανούς βρίσκονται σέ σύγχυση. Ὑπάρχουν καί γιατροί οἱ ὁποῖοι διαφωνοῦν. Τελικά, στά ἐμβόλια χρησιμοποιοῦνται ἐμβρυικά κύτταρα;»
Κείμενο της Ιεράς Συνόδου: Τά ἐμβόλια COVID-19 πού χρησιμοποιοῦνται στή χώρα μας δέν περιέχει ἐμβρυικά κύτταρα.
Για να έρθει η απάντηση:
«Κανένα ἀπό τά ἐμβόλια COVID-19 πού χρησιμοποιοῦνται στή χώρα μας δέν περιέχει ἐμβρυικά κύτταρα. Πιό συγκεκριμένα, ἐμβρυικές κυτταρικές σειρές (ὄχι ὁ ἐμβρυικός ἱστός) χρησιμοποιοῦνται μερικές φορές στή διαδικασία παρασκευῆς ἐμβολίων, συμπεριλαμβανομένων τῶν ἐμβολίων ἔναντι τῆς COVID-19. Οἱ ἐμβρυικές κυτταρικές σειρές προέρχονται ἀπό ἱστούς ἐμβρύων ἀπό θεραπευτική διακοπή τῆς κύησης καί ἐλήφθησαν ἐδῶ καί δεκαετίες (1960, 1973, 1985). Αὐτά τά κύτταρα ἀναπαράγονται ἔκτοτε στό ἐργαστήριο καί ἀφαιροῦνται πρίν ἀπό τήν ὁλοκλήρωση τῆς παρασκευῆς τῶν ἀντίστοιχων ἐμβολίων. Δέν τίθεται λοιπόν ζήτημα χριστιανικῆς ἠθικῆς γιά τή χρήση τῶν ἐμβολίων, τά ὁποῖα σώζουν ζωές.»
Εμβόλια και εμβρυικά κύτταρα.Τα κύτταρα από τα σκοτωμένα έμβρυα απομονώθηκαν και όσα θεωρήθηκαν κατάλληλα για πειράματα πολλαπλασιάζονται και χρησιμοποιούνται δεκαετίες τώρα.
Επειδή όσοι υπέγραψαν αυτό το κείμενο ίσως δεν καταλαβαίνουν τι λέει, θα μου επιτρέψετε με τη διπλή ιδιότητα του ιατρού και θεολόγου να επαναδιατυπώσω και να εξηγήσω. Γενικά δεν υπάρχει ανάγκη σε φάρμακα ή εμβόλια που πειραματίζονται σε ανθρώπινα εμβρυικά κύτταρα να χρησιμοποιηθούν τελικά τα ίδια τα κύτταρα. Επομένως κανείς νομίζω δεν ενδιαφέρεται αν εμβρυϊκά κύτταρα βρίσκονται μέσα στα εμβόλια. Εκείνο που αρκεί για να αποτελέσει τεράστιο βιοηθικό πρόβλημα είναι που σε κάποια έμβρυα- προϊόντα εκτρώσεων- (το 1960, το 1973, το 1985, δεν έχει σημασία) αφού πήραμε τα κύτταρά από τα νεκρά τους σώματα, που εμείς σκοτώσαμε- κάναμε πειράματα.
Τα κύτταρα φυσικά και είναι τα κομματάκια του εμβρυικού ιστού που χρησιμοποιήθηκαν για τον πειραματισμό. Δεν έχει σημασία αν σκοτώθηκαν για το σκοπό αυτό. Σημασία έχει ότι σκοτώθηκαν και ότι χρησιμοποιήθηκαν όχι με τον πρέποντα σεβασμό αλλά διασύρονται επί δεκαετίες και πολλαπλασιάζονται στα εργαστήρια σα να πρόκειται για κάποιο υλικό ουδέτερο για «να σώζουν ζωές». Ο θάνατός σου η ζωή μου. Με απλά λόγια. Κάποια στιγμή έγινε έκτρωση, διακοπή κύησης όπως λέει η ανακοίνωση της Συνόδου, για τους ευαίσθητους ανθρώπους που δε θέλουν να ακούν κακά λόγια.
Τα κύτταρα από τα σκοτωμένα έμβρυα απομονώθηκαν και όσα θεωρήθηκαν κατάλληλα για πειράματα πολλαπλασιάζονται και χρησιμοποιούνται δεκαετίες τώρα. Τα βιολογικά πλεονεκτήματά τους είναι πολλά αλλά ας μην πλατειάσουμε. Μας ενδιαφέρει το ηθικό μέρος. Τα άταφα λοιπόν έμβρυα διασύρθηκαν χρησιμοποιούμενα για την παρασκευή εμβολίων για τον κορονοϊό. Όμως μη φοβάστε. Δεν υπάρχει πνευματικό πρόβλημα, ας σωθούμε τώρα από την πανδημία και το Θεό θα τον τακτοποιήσουμε αργότερα.
Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου στις 4/2/2020.
Στις 4/2/2020 η Ιερά Σύνοδος ανακοίνωνε:
«Η Ιερά Σύνοδος λαβούσα υπ’ όψη της τα εσχάτως ανακύψαντα επί του θέματος των εκτρώσεων και βασιζομένη επί της αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού εκφράζει την θεολογικήν αυτής θέσιν περί του εμβρύου ως πλήρους και ακεραίου ανθρώπου από της στιγμής της συλλήψεώς του γι’ αυτό και θεωρεί την εκουσία έκτρωση ως φόνο και δεν την αποδέχεται.»
Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου στις 17/7/2021.
Στις 17/7/21 επισημαίνει:
«Ὁ ἐμβολιασμός ἀποτελεῖ μέγιστη πράξη εὐθύνης ἀπέναντι στόν συνάνθρωπο, ἐνῶ τό ἐμβόλιο κατά τοῦ κορωνοϊοῦ δέν ἔρχεται σέ καμία ἀντίθεση μέ τήν Ἁγιογραφική, Πατερική καί Κανονική διδασκαλία τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας. Κατά συνέπεια, τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας μποροῦν ἐλεύθερα, σύμφωνα μέ τήν ὑπόδειξη τοῦ ἰατροῦ τους, νά ἐπιλέξουν τήν πράξη τοῦ ἐμβολιασμοῦ, δίχως τόν ὁποιονδήποτε φόβο ὅτι αὐτή ἡ ἐπιλογή θά ἔχει ἐπίπτωση στή σχέση τους μέ τόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία ἤ καί σέ αὐτήν τή σωτηρία τους.»
Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Καταλάβατε αγαπητοί αναγνώστες. Είτε είστε πιστοί είτε όχι. Γιατί ανεξαρτήτως του τι είστε ξέρω ότι τουλάχιστον είστε αξιοπρεπείς άνθρωποι.