Το πείραμα στα σχολεία μας κάνει να ανησυχούμε περισσότερο

Σχολεία και self test κορονοϊού

Σχολεία και self test κορονοϊού.Το πείραμα.

(Σχολεία και self test κορονοϊού) Τις τελευταίες μέρες παρακολουθήσαμε αναμφισβήτητα ένα πείραμα. Το άνοιγμα των Λυκείων με την εφαρμογή δύο φορές την εβδομάδα των self- test για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο πείραμα αυτό συμμετείχα και εγώ και έτσι διαμόρφωσα μια πιο αξιόπιστη εικόνα από αυτή που προσπάθησαν να δημιουργήσουν τα πάντα πρόθυμα ΜΜΕ. Γιατί είναι πείραμα το να ανοίξουν τα σχολεία μετά από πέντε μήνες «τηλεκπαίδευσης»;

Το άνοιγμα-κλείσιμο των σχολείων και η παρατεταμένη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.

Ας ξεκινήσουμε από αυτό για να θυμίσουμε μερικά πράγματα αν και πολλά  από αυτά τα είχαμε επισημάνει και σε προηγούμενα άρθρα μας. Τα σχολεία έκλεισαν στις αρχές Νοεμβρίου παρά τις μέχρι τότε διαβεβαιώσεις ότι τα παιδιά δεν μεταφέρουν τον ιό και η δια ζώσης εκπαίδευσή τους είναι απαραίτητη για την ψυχική και πνευματική ισορροπία τους, άρα δε θα κλείσουν ή αν συμβεί θα συμβεί σε έσχατη ανάγκη και για λίγο. Κι όμως έκλεισαν από τα πρώτα το Νοέμβριο με τη διαβεβαίωση ότι θα ανοίξουν σε ένα μήνα που στην πορεία έγινε προ των Χριστουγέννων και στη συνέχεια αμέσως μετά τα Χριστούγεννα. Βέβαια λίγο μετά τα Φώτα ειπώθηκε ότι η καραντίνα σκληραίνει για δεκαπέντε ημέρες («γιατί οι δύο επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες») και η θυσία αυτή γίνεται για να ανοίξουν τα σχολεία στο τέλος Ιανουαρίου.

Ούτε βέβαια αυτό έγινε αλλά αντ’ αυτού αργότερα άνοιξαν για λίγες ημέρες τα Γυμνάσια, για λίγες και τα Δημοτικά και μόλις εμφανίζονταν  λίγα κρούσματα και θάνατοι ξαναέκλειναν. Ώσπου φτάσαμε δεκαπέντε ημέρες πριν το Πάσχα με τα κρούσματα σε δυσθεώρητα ύψη και τους νεκρούς να σκαρφαλώνουν στις 8000, τις 8.500, τις 9000 και γρήγορα να πορεύονται προς το ορόσημο των 10.000. Στην πιο κρίσιμη στιγμή λοιπόν με 800 και πλέον διασωληνωμένους -πολλοί από τους οποίους σε κοινό θάλαμο- με το ΕΣΥ να λειτουργεί από καιρό στο κόκκινο και πέραν αυτού και πέραν αυτού, λαμβάνεται η απόφαση να ανοίξουν τα Λύκεια δηλαδή τα σχολεία που φοιτούν τα μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά που η συμπεριφορά τους  και ο οργανισμός τους είναι αυτά ενός ενήλικα στην πιο ανώριμη εκδοχή.

Σχολεία και self test κορονοϊού. Η επιτροπή των ειδικών,οι Πανελλήνιες εξετάσεις και τα φροντιστήρια.

Ποιοι λόγοι επέβαλαν αυτή την απόφαση που όπως συνήθως επικροτήθηκε από την επιτροπή των «ειδικών» αν δεν προτάθηκε κιόλας; Για ένα λογικό άνθρωπο αλλά πολύ περισσότερο για ένα αμερόληπτο ιατρό είναι ανεξήγητη. Δε θα προσχωρήσω σε άλλες παρασκηνιακές εξηγήσεις που εμπλέκουν τα ιδιωτικά σχολεία κλπ. Δεν μιλώ ποτέ για ότι δε μπορώ να αποδείξω. Ούτε πάλι η εξήγηση ότι γίνεται για λόγους Πανελληνίων Εξετάσεων με καλύπτει. Τα παιδιά δεν περιμένουν από τα σχολεία τους να τα προετοιμαστούν για τις Πανελλήνιες.

Γι’ αυτό έχουν τα φροντιστήρια. Τα σχολεία τα θεωρούν -ιδιαίτερα αυτή την εποχή του χρόνου- κουραστικά και εμπόδιο στην προσπάθειά τους. Εξάλλου υποτίθεται ότι η ύλη έχει καλυφθεί με την τηλεκπαίδευση και μετά το Πάσχα θα υπάρχει άλλος ένας μήνας μαθήματος. Γι’ αυτό και -ευτυχώς- πολλοί μαθητές δεν ήρθαν στα σχολεία βοηθούμενοι και από χιλιάδες εκπαιδευτικούς που λόγω αδειών ειδικού σκοπού αφού είχαν παιδιά- μαθητές σε άλλες βαθμίδες, έμειναν σπίτι τους.

Σχολεία και self test κορονοϊού. Τα self test  έχουν αξιοπιστία έως 58%.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι μεταξύ άλλων πραγματοποιήθηκε ένα πείραμα. Τα σχολεία άνοιξαν με self- test μια μέθοδος που υποτίθεται ότι θα εφαρμοστεί παντού ώστε να ανοίξει και το λιανεμπόριο και η εστίαση αλλά αργότερα και ο τουρισμός με ασφάλεια. Μία ακόμη (όπως το καταλαβαίναμε και το γράφαμε σε προηγούμενο άρθρο αλλά το είδαμε και στην πράξη) καταδικασμένη εκ των προτέρων κίνηση για να πάρει πίσω ο πρωθυπουργός τη μεγαλοστομία της πρώτης στιγμής «δε με ενδιαφέρουν τα δισεκατομμύρια αλλά οι ανθρώπινες ζωές». Γιατί τα self- test όπως μας λένε οι Γερμανοί ειδικοί ακόμη και όταν γίνουν κατά άψογο τρόπο δεν έχουν αξιοπιστία πάνω από 58%. Δηλαδή στους 100 φορείς του κορονοϊού ανακαλύπτει υπό ιδανικές συνθήκες τους 58.

Η λάθος διενέργεια των self test.

Αυτό το υπό ιδανικές συνθήκες θέλει πολλή συζήτηση. Ως υπεύθυνος covid ενός Λυκείου άκουγα τους μαθητές να λένε διάφορα. Πολλοί από αυτούς δεν είχαν καταλάβει πως έπρεπε να εξεταστούν. Έβαζαν τον στειλεό του δείγματος, που πρέπει να τοποθετηθεί βαθιά στο ρουθούνι, πολύ έξω γιατί τους ενοχλούσε. Η κίνηση δεν ήταν κυκλική, η τοποθέτηση στο ειδικό διάλυμα λάθος, η αναμονή αντί να γίνει μετά από την τοποθέτηση σταγόνων στο τελικό κιτ γινόταν πριν τοποθετηθούν, γενικά ένα απίστευτο χάος από γονείς και μαθητές.

Πολλοί απλώς δήλωναν στην ειδική πλατφόρμα ότι ήσαν αρνητικοί χωρίς να κάνουν ποτέ το τεστ. Πολλοί μαθητές για να μπουν στην τάξη συμπλήρωναν πρόχειρα ένα χειρόγραφο κείμενο ότι ήσαν αρνητικοί και το υπέγραφαν. Με αυτό ήταν δυνατό  σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου να πιστοποιούν ότι μπορούσαν να συνεχίζουν τη φοίτησή τους την ώρα που τα κανάλια μιλούσαν για αρνητές των τεστ και αποσπούσαν την κοινή γνώμη σε γραφικές περιπτώσεις.

Και τα καταστροφικά αποτελέσματα.

Το αποτέλεσμα ήταν καταστροφικό. Την επόμενη μέρα ενός αρνητικού self-test πολλοί μαθητές και καθηγητές ανέβαζαν πυρετό και σε κανονικό τεστ φαινόταν ότι ήσαν θετικοί. Αυτό φυσικά οδηγούσε σε μεγάλη διασπορά του ιού στους υπόλοιπους μαθητές και εκπαιδευτικούς την περίοδο που μεσολαβούσε. Πάρα πολλά είναι τα Λύκεια ή και μεμονωμένες τάξεις που έκλεισαν λόγω κρουσμάτων αυτό το δεκαπενθήμερο χωρίς να το πληροφορηθεί η κοινή γνώμη από τα μέσα που θριαμβολογούσαν. Και ακόμη περισσότερα θα είναι τα κρούσματα που θα εκδηλωθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα το δεκαπενθήμερο των διακοπών του Πάσχα. Πολλές φορές σκέφθηκα: «Μα τρελάθηκαν οι υπεύθυνοι. Τι επιδιώκουν; Τη διάλυση των σχολείων;».

Η κυβέρνηση επέλεξε από την αρχή τα εκατομμύρια και όχι τις ζωές.

Ας πούμε μερικές αλήθειες. Το Υπουργείο και η κυβερνώντες γενικά, επέλεξαν από τη αρχή τα εκατομμύρια και όχι τις ζωές. Και μάλιστα ούτε τα εκατομμύρια αλλά κάποια συμφέροντα και κάποιες εμμονές. Αντί να δημιουργήσουν μικρά τμήματα με διπλές βάρδιες ώστε να επιτευχθεί αποσυμφόρηση στα σχολεία προτίμησαν να πληρώσουν εκατομμύρια στους ιδιώτες για τηλεκπαίδευση αφού πρώτα δοκίμασαν με γελοία μέτρα όπως οι μάσκες- αλεξίπτωτα και τα ασύγχρονα ωράρια να περιορίσουν το πρόβλημα. Γίναμε η χώρα με τη μεγαλύτερη σε διάρκεια αποχή από τη ζωντανή εκπαίδευση και αφού πήραμε αυτό το ρίσκο τελικά ανοίξαμε αυτοκτονικά και βιαστικά τη χειρότερη στιγμή. Και αυτό το πανηγυρίσαμε.

Άκουγα τα κρατικοδίατα κανάλια να λένε ότι μεταξύ καθηγητών και μαθητών η θετικότητα ήταν μόνο 0,3 ενώ στον υπόλοιπο πληθυσμό 5 και αυτό να επιβεβαιώνει ότι τα σχολεία δεν κολλούν και ανατρίχιαζα. Αυτό το μικρό ποσοστό θετικότητας απλώς επιβεβαίωνε ότι τα self-test απέτυχαν.

Στην πιο κρίσιμη στιγμή της πανδημίας συμπεριφερόμαστε με τη μεγαλύτερη ανευθυνότητα.

Δυστυχώς στην πιο κρίσιμη στιγμή της πανδημίας συμπεριφερόμαστε με τη μεγαλύτερη ανευθυνότητα. Αφού νομικά θωρακίζουμε το ακαταδίωκτο εξασφαλίζοντας ασυλία για τα λάθη μας, προβαίνουμε με θράσος και αναίδεια σε κινήσεις καταστροφικές. Πολύ φοβάμαι ότι μέχρι το καλοκαίρι που η θερμοκρασία θα μας προστατεύσει, θα θρηνήσουνε πολλά θύματα με ευθύνη όσων υποτίθεται είναι οι καταλληλότεροι για να μας προστατεύσουν.